Hej och välkommen

Hej och välkommen. Bloggen handlar om livsstilsfrågor och att leva med kronisk sjukdom. Här lämnas inga medicinska råd. De bör ges öga mot öga.





Läs boken ATT TA ÅRAN I EGNA HÄNDER av Karin Glasby och Sune Överhagen

Obs boken ATT TA ÅRAN I EGNA HÄNDER KOMMER INTE ATT TRYCKAS. DET ÄR ALLTFÖR FÅ INTRESSEANMÄLNINGAR/ sune överhagen



START


Translate

lördag, april 11, 2009

Ägg


I Dagens Nyheter om ägg, själv äter jag vara äggvitan. Ägget är klimatsmart. Enligt Swank, vars diet jag försöker halla, kan man äta ett ägg i veckan, och speciellt ekologiskt kanske; dessa har större innehall av sparämnen och vitaminer enligt artikeln. Läste förövrigt att man far i sig mera s.k. processad mat om man äter reduktion av mättade fetter. Jag tycker inte jag äter mycket processad mat alls, snarare en sorts medelhavsdiet, som inte innehaller processad mat i nan stor utsträckning. Jag tror jag skall äta ett helt ägg nu i denna helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar