Hej och välkommen

Hej och välkommen. Bloggen handlar om livsstilsfrågor och att leva med kronisk sjukdom. Här lämnas inga medicinska råd. De bör ges öga mot öga.





Snälla rösta om boktitel. Lämna gärna förslag




START


Translate

torsdag, oktober 01, 2015

Att träna när man är handikappad

På Godkvällprogrammet igår fanns det bra träningstips för handikappade. Jag rekommenderar det. Det visar både konditionsträning och styrketräning som man kan göra hemma. Programmet finns på denna länk.  Träningen börjar efter cirka 21 minuter in i programmet. Programmet kan ses i 29 dagar till.

6 kommentarer:

  1. Johan / Buster...9:26 fm

    Bra Sune att du tar upp sådant ämne.
    Jag snackar mycket om det men gör inget åt det.
    Jag är så övertygad att Ms blir historia om ansvariga myndigheter lyssnar.

    Nu måste jag börja träna och släppa greppet och låta myndigheter ta ansvaret för D vitaminberikningen.

    - så här säjer proffsen på nedan länk.....

    https://www.youtube.com/watch?v=nOlszudadTk

    SvaraRadera
  2. Johan / Buster...12:05 em

    Jag får morgonnyheter till mobilen varje morgon och fick höra det här..

    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6269253


    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att detta är riktigt. Rehabiliteringsträningen hos sjukgymnast bör gå ut på att skall lära sig att träna själv. Skall träningen ha effekt bör det ske ofta- e men del säger tre gånger i veckan, men själv menar jag man skall träna varje dag för att man skall få god effekt av träningen. Då är det ju bra om man kan göra det hemma och det utan att ha ett helt gym hemma.
      Däremot tror jag att rehabilitering även bör ske mer intensivt på rehabcenter och liknande. Inte minst viktigt är detta ur psykologisk synpunkt.

      Radera
  3. Anonym11:57 fm

    Hej

    Det går också bra att hitta Go'kvälls samtliga träningsvideos på http://www.svt.se/gokvall/temasidor/traningstips-med-sofia/

    Vänligen
    Anna

    SvaraRadera
  4. Johan / Buster...12:30 em

    Tack Anna för länken.

    många bra träningsvideos på länken...


    // Johan.....

    SvaraRadera
  5. Johan / Buster...10:46 fm

    När jag i morse utförde en del av träningsvideos började jag tänka på den här bilden.

    https://www.youtube.com/watch?v=Ix3uuVH6iSY

    SvaraRadera