Hej och välkommen

Hej och välkommen. Bloggen handlar om livsstilsfrågor och att leva med kronisk sjukdom. Här lämnas inga medicinska råd. De bör ges öga mot öga.





Snälla rösta om boktitel. Lämna gärna förslag




START


Translate

onsdag, juli 27, 2016

Funderingar kring värmeintolerans.

Det är helt klart så att jag är mindre värmeintolerant nu är jag var för 12-13 år sedan. Jag har frågat mig om det kan bero på att jag äter en diet med ganska lågt intag av mättat fett.
Jag vet inte om någon läser bloggen längre men om så skulle vara lägger jag ut en enkät om värmeintolerans och kost och ser om jag får några svar.

7 kommentarer:

  1. Hej! Jag tittar in på din blog med jämna mellanrum. Tycker som du vet att din blog är kanon. För att nämna något om ämnet, så är värme inget problem för mig. Blev dock lite rädd första gången jag testade bikramyoga. Det var för varmt, så jag avbröt för jag blev rädd att locka fram ett skov. Enkät om kost och värmeintolerans låter spännande.

    När jag ändå har dig på tråden- har du några tankar om varför jag får ont i fötterna efter stillasittande. Mest efter en natts sömn, men även om jag suttit stilla i t.ex. tv-soffan. Nästan svårt att gå- ont. Blir bra efter ett tag, när jag har kommit igång. Känns som det har med ms:en att göra.

    Fortsatt trevlig sommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kommentaren. Den värmde.
      Apropå din fråga har jag inget klart svar, men det påminner om något jag känt i många år i fötterna men det är inte smärta utan en sorts nedsatt känsel som försvinner då jag rört mig litet. Verkar vara lite likt dina besvär. Jag tror nog att det har med MS och göra avseende mina besvär men det finns ju möjligheter att det är andra saker. Man kanske skall titta på halt av vitamin B12 till exempel. Det är en sorts neuropatisymtom. Hälsningar och en fortsatt bra sommar / Sune

      Radera
  2. Johan.10:59 fm

    Hej Sune visst är det många som läser din blogg.
    Jag fick det här tipset om en till person som har mycket om D vitamin.

    Jag ser han lagt till länken till min Youtube kanal.
    Vi är inte ensamma i alla fall om D vitaminbristen i Norden.

    http://tupomedia.se/wordpress/vitamin-d-dagen/#comment-427

    SvaraRadera
  3. När du säger det så är det nog en viss förändring till det bättre, men det kan även bero på att det varit färre tropiska nätter de senaste åren. Ifjol hade vi inte en enda. När det verkliga värmen sätter in är det inte mycket som hjälper mer än air condition och att hålla sig inne...

    Säger det ännu en gång: Din blogg och dina tankar har förändrat mitt liv till det bättre! Det vill säga, nu har jag ett liv igen <3 Tusen gånger tack för det <3

    Kramar från mig <3 <3 <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din styrkande kommentar och svar på enkäten. Jag håller på att försöka slutföra boken Att ta åran i egen hand för publicering och där kom jag att fundera på denna fråga.
      Ha en fortsatt bra och lagomt varm sommar
      Hälsningar
      Sune

      Radera
    2. Hej igen? Var hittar jag enkäten?

      Vänligen
      Patrizia

      Radera
    3. Jag antar du menar resultat. Om man klickar på resultat och pekar på texten kan man få fram resultatet genom att klicka på pilen spm förflyttar texten till vänster. Hälsningar Sune

      Radera