Hej och välkommen

Hej och välkommen. Bloggen handlar om livsstilsfrågor och att leva med kronisk sjukdom. Här lämnas inga medicinska råd. De bör ges öga mot öga.





Läs boken ATT TA ÅRAN I EGNA HÄNDER av Karin Glasby och Sune Överhagen

Obs boken ATT TA ÅRAN I EGNA HÄNDER KOMMER INTE ATT TRYCKAS. DET ÄR ALLTFÖR FÅ INTRESSEANMÄLNINGAR/ sune överhagen



START


Translate

onsdag, augusti 31, 2016

att träna på ett enkelt sätt

På TV programmet Medicin med Mosley kan man ser hur träning på ett enkelt sätt som kan utföras i hemmet med ganska vanliga saker som mjölpaket och dammsugare fungerar bra. Jag tror kanske att det är enklare att  lyfta hantlar än mjölpaket och att träna med dammsugarn tycker jag också var att krångla till det i onödan, men själva principen tycker jag är bra  och den är således mycket effektiv.
För min del är det ett måste eftersom det är en halvtimmes bilfärd till närmaste gym och dessutom vill jag göra träningen på morgonen.  Man kan utforma svårighetsgraden själv och börja med myrsteg.  Med myrsteg menas att man inte satsar för hårt utan börjar försiktigt med kanske bara en övning och sedan bygger på. en artikel om det i SVD


  Slutligen en annan typ av övning. Plockning av svamp och gång i skog och mark tränar balans och koordination och är bra för leder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar