Hej och välkommen

Hej och välkommen. Bloggen handlar om livsstilsfrågor och att leva med kronisk sjukdom. Här lämnas inga medicinska råd. De bör ges öga mot öga.





Läs boken ATT TA ÅRAN I EGNA HÄNDER av Karin Glasby och Sune Överhagen

Obs boken ATT TA ÅRAN I EGNA HÄNDER KOMMER INTE ATT TRYCKAS. DET ÄR ALLTFÖR FÅ INTRESSEANMÄLNINGAR/ sune överhagen



START


Translate

onsdag, augusti 24, 2016

Enkät resultat om diet och värmeintolerans

Sex personer har besvarat enkäten. Av dessa håller fyra diet och en av dem tycker att dieten påverkat värmeintolerans till det bättre i stor utsträckning och de tre övriga i viss mån. De som inte höll diet såg ingen förändring.

´Man ser ofta i diskussionerna efter att en studie gjorts att det behövs större studier för att uttala sig säkert och det gäller i hög grad här men frågan är intressant.

Jag håller på att läsa och skriva om vila och sömn. Jag har några funderingar om sömn och MS.
Själv tycker jag att min sömn under långa perioder av mitt liv varit dålig. Kan det till och med ha medverkat till att jag fick MS? Det finns studier som visar att sömnen kan inverka på myelinkvalitet men dessa studier rör sig mer om Alzheimers sjukdom och myelin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar