Hej och välkommen

Hej och välkommen. Bloggen handlar om livsstilsfrågor och att leva med kronisk sjukdom. Här lämnas inga medicinska råd. De bör ges öga mot öga.




Translate

onsdag, juli 19, 2006

Mer om zink

 

Jag har förstått att detta med zink nog är aktuellt för mig. Jag alltid haft gott om vita fläckar på naglarna sedan jag var barn.Ett typiskt symtom vid zinkbrist. Jag skall försöka ta reda på mer om det här. Man skall vid MS ha en viss försiktighet med zink sägs i den här artikeln..
Vad som är klart är att man skall gå försiktigt fram med det.
Det är väldigt intressant och jag skall försöka läsa mera.

En annan fundering man får är om den här teorin om stress och utveckling av coeliaci och den teori om stress, immunreaktion och utveckling av autoimmunitet som Sapolsky (fysiologiprofessor vid Stanford) skrev om i boken "Why zebras don't get ulcers" kompletterar varandra, nuddar vid varandra, vad jag kan se så motsäger de inte varandra, handlar om stressreaktion och utveckling av autoimmunitet men att avståndet mellan dem är ganska långt. Det är som historien att inte se och känna på en elefant. Det är svårt att förklara stora saker utifrån enskilda faktorer. Forskningen har långt att gå ännu.
Sune Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar