Hej och välkommen

Hej och välkommen. Bloggen handlar om livsstilsfrågor och att leva med kronisk sjukdom. Här lämnas inga medicinska råd. De bör ges öga mot öga.




Translate

lördag, augusti 05, 2006

Mindful meditation


Om man åker längs highway 1 på Californien västkust kommer man till Lucia. Det ligger söder om Big Sur och norr om San Simeon. Då är man i närheten av Esalen Institute. Där kan man bl lära sig mindful medition.
Jag försökte lära mig mindful medition en gång i tiden och tillämpa det ockå. Det var ett sätt att varva ned. Jag lärde mig mest via kasettband och den jag lyssnade på var Jon Cabat-Zinn.
Sedan fick jag neurologiska ryckningar som gjorde det omöjligt att sitta still så mycket att meditation fungerade. Nu börjar de ryckningarna försvinna och jag försöker nu igen att meditera.

Peace Sune

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar