Hej och välkommen

Hej och välkommen. Bloggen handlar om livsstilsfrågor och att leva med kronisk sjukdom. Här lämnas inga medicinska råd. De bör ges öga mot öga.




Translate

lördag, juni 01, 2013

Att sova och restless legs

Jag har ibland restless legs och då kan det störa insomnandet. Jag har tidigare nämnt att " taktil " massage av fötterna kan hjälpa. Nu har jag också funnit att mig  hjälper också att jag stretchar benen ordentligt innan jag går och lägger mig eller i sängen. Besvären försvinner inte helt om jag känner efter men de stör inte utan jag somnar- besvären hamnar i bakgrunden. Kanske kan det fungera för andra också. Restless legs är inte ovanligt.

Apropå sömn i förra inlägget. Titta gärna på videon om den lilla babyn som strechar, jäspar och somnar- en helt underbar video.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar