Hej och välkommen

Hej och välkommen. Bloggen handlar om livsstilsfrågor och att leva med kronisk sjukdom. Här lämnas inga medicinska råd. De bör ges öga mot öga.




Translate

fredag, februari 12, 2021

Mer om vaccinationer:

 

Det står en hel del i tidningarna, på nätet och  hörs på radio och TV om vaccinationer och man är bekymrad för att man inte kommer att klara målet att vaccinera  all vuxen befolkning över 17 år före midsommar.

Det bekymret har inte jag. Detta under förutsättningen att det levereras vaccin.



Jag tvivlar inte alls på att vår duktiga sjuksköterskekår kommer att klara av detta.

 Jag har kännedom om distriktssköterskor och deras verksamhet sedan min barndom. Jag minns den älskade distriktsköterskan Anna som i början av femtiotalet for omkring i sin lilla Morris Minor.  Jag har träffat Lappmarksdoktorns sköterska som gav sig upp på skidor till sina patienter. Jag har träffat mängder av sköterskor inom distriktsvård, på sjukhus och inom företagshälsovård som galant klarat av sina uppgifter och i mer än ett halvsekel utfört miljontals med vaccinationer. Jag vet mängder av pensionerade sjuksköterskor som fortsatt arbeta efter pension när det behövts Jag har sett nu på TV hur pensionerade sjuksköterskor anmält sig till att ställa upp och vaccinera om det behövs.

Nej jag tvivlar inte en sekund på att vaccinationerna kommer att kunna gmföras som planerat. Mitt råd är sluta att bekymra er för just detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar