Hej och välkommen

Hej och välkommen. Bloggen handlar om livsstilsfrågor och att leva med kronisk sjukdom. Här lämnas inga medicinska råd. De bör ges öga mot öga.




Translate

fredag, januari 21, 2011

Kommentar om Ampyra

Det kom en kommentar om Ampyra av någon som använt det ett halv år. Kommentaren intressant och jag presenterar den här:

jag har tagit 4-AP i ca ett halvår och kan bekräfta att det hjälper mot MS-tröttheten. Blev utan tabletter en vecka i jul eftersom Apoteksbolaget inte längre vill tillverka 4-AP, och gick som i en dimma. Tack och lov är licensen för Ampyra nu inlämnad.
De biverkningar jag haft är lätt huvudvärk samt en viss påverkan på humöret. Jag har även fått värre nervsmärtor, vilket min neurolog tror beror på ökade signaler pga av medicinen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar