Hej och välkommen

Hej och välkommen. Bloggen handlar om livsstilsfrågor och att leva med kronisk sjukdom. Här lämnas inga medicinska råd. De bör ges öga mot öga.




Translate

fredag, november 07, 2014

Det var sparrisen

Jag har märkt ett bakslag avseende mina tarmbesvär.  Tänkte först att FODMAP dieten inte fungerar. Men så kollade jag upp vad jag ätit. Jag kom inte på något först men vid genomgång igen så visade det sig att jag ätit sparris igår och i förrgår. Slog upp hur det var med sparris och dess FODMAP egenskaper. Det visade sig tillhöra de matinslag som har stor FODMAP kapacitet.
Så det var nog sparrisen.

Och så något helt annat kolla upp Annas länk under kommentarer här. 
Jag har inte sett något där ännu men det kan vara intressant. Jag såg att Terry Wahls bl a figurerade.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar