Hej och välkommen

Hej och välkommen. Bloggen handlar om livsstilsfrågor och att leva med kronisk sjukdom. Här lämnas inga medicinska råd. De bör ges öga mot öga.




Translate

fredag, juli 03, 2009

Uppföljning av första stamcellstransplantationen i Sverige


För ganska länge sedan nu var jag och besökte Ronald Reagans födelseplats. En ganska enkel boning, ett rum och kök om jag minns rätt. Alltnog på bottenvåningen fanns en liten affär där jag träffade innehavarna. Man berättade att dagen då Reagan föddes hade det varit dubbel regnbåge över stan, något som sågs som ett positivt tecken. Man sålde också ett vykort med en dubbel regnbåge; jag var ganska fascinerad av detta, jag hade aldrig sett dubbel regnbåge och jag köpte ett kort.
Midsommardagen såg jag detta fenomenet för första gången och lyckades fästa det på kort. Men vad som är märkligt är att idag såg jag fenomenet igen, om än inte lika tydligt.








Läste för något år sedan om första stamcellstransplantationen i Sverige avseende MS i Aftonbladet.

Har nu sett en uppföljning, en uppföljning som är mycket rolig att läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar