Hej och välkommen

Hej och välkommen. Bloggen handlar om livsstilsfrågor och att leva med kronisk sjukdom. Här lämnas inga medicinska råd. De bör ges öga mot öga.




Translate

måndag, juli 11, 2011

Enkäten: Skulle du kunna tänka dig att donera din kropp, din hjärna till forskning?

Enkäten är nu klar och 33 personer besvarade den .
Jag skickade följande mail till en person i MS sällskapet som är intresserad av frågan.


Hej,

Angående intresse för donation av hjärna.
Jag gjorde en förfrågan på min blogg om människor med MS "Skulle kunna tänka sig att donera sin kropp, sin hjärna till forskning?" och fick dessa svar. Enkäten är liten och kanske bara representativ för läsare av min blogg, men där finns i varje fall ett visst intresse. Tänkte att detta kunde vara intressant information.


Ja, jag har gjort det
  2 (6%)
Ja , om jag visste vart jag skall vända mig
  19 (57%)
Ja, kanske
  5 (15%)
Nej troligen inte
  5 (15%)
Nej absolut inte
  2 (6%)
 33 personer besvarade enkäten. Mellan 100-200 läser bloggen per dag.

Hälsningar
Sune Överhagen




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar