Hej och välkommen

Hej och välkommen. Bloggen handlar om livsstilsfrågor och att leva med kronisk sjukdom. Här lämnas inga medicinska råd. De bör ges öga mot öga.




Translate

torsdag, oktober 03, 2013

Buenos dias



Jag håller på att "intensivläsa" spanska, två timmar per dag. Har gjort det i 20 dagar nu och skall försöka hålla på. Jag gör det på nätet på något som kallas Babbel som har kurser på flera olika språk.

Jag intensivläser men jag verkar inte lära mig mycket. Det är nog både ålder och MS som spökar men kanske är jag på en inlärningsplatå och ... ... ... så märker jag hur det förändras. Egentligen tror jag det men jag vet också att min minneskapacitet inte är vad den har varit. Men det lär förbättras om man t ex lär sig språk.

Buenos dias, i morse var en mycket vacker morgon när dimman lättade.
Jag håller på att läsa om att det är viktigt att ta vara på de där stunderna när man tycker om något, när nåt är vacker och lägga det på minnet. Jag kommer nog att skriva om det där med carpe diem  utifrån speciellt en undersökning. Mer säger jag inte nu.

Just nu pågår ECTRIMS i Köpenhamn men jag har inte sett så mycket ännu men hörde om Tysabri på P1 i morse. På Multiple Sclerosis Research Blog finns ett bildspel om denna medicins effekter som skall visas på ECTRIMS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar