Hej och välkommen

Hej och välkommen. Bloggen handlar om livsstilsfrågor och att leva med kronisk sjukdom. Här lämnas inga medicinska råd. De bör ges öga mot öga.




Translate

torsdag, januari 26, 2012

Jag undrar vad jag ger mig in i

när jag nu skall försoka skriva om lycka och gärna använda ordet andrum som jag tyckte var ett bra val.

men vad hittar jag när jag söker bland annat om andrum pà nätet? Sajter med de mest fantastiska utsagor om kurer och hokus pokus. Här finns en sida som heter Andrummet och den innehàller reklam för dianetik, medier, tarotkort, mayakalendern, spádamer, reikihealing, chakrasystem, mm, dvs säga allt sádant som jag ställt mig kritisk till under de ár jag skrivit p´sajten, men samtidigt känner jag att här finns nágot att verkligen särskáda. Just den sajten drivs av en näthandel.
Lycka of Sweden var ocksá en n¨thandel men den fiskade i mindre grumliga vatten.
Lyckan. org heter en annan sida,  som handlar om andlighet och mysticism.

Jag vet inte varför men kanske är ord som lycka, andrum sá tyngda med en barlast att det inte gár att använda dem, skriva om det om man har en naturvetenskaplig syn på tillvaron.
Kanske hamnar jag i närheten av Mat s Reimers blogg pä Dagens Medicin-en bra blogg, och det är ju inte det jag vill skriva om.

Jag vill skriva om hur man kan bli lyckligare men vill ha kött på benen i form av vetenskapliga rön. Får se om jag hittar något.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar