Hej och välkommen

Hej och välkommen. Bloggen handlar om livsstilsfrågor och att leva med kronisk sjukdom. Här lämnas inga medicinska råd. De bör ges öga mot öga.




Translate

torsdag, juni 17, 2010

George Jelineks nya sajt


George Jelinek har nu en ny hemsida som har samma titel som hans nya bok: Overcoming multiple sclerosis. Jag har beställt den men får den inte förrän i mitten av juli. Man märker i alla fall på titeln att nu är hans påstående vassare: övervinna är starkare än ta kontroll över multipel skleros. George Jelinek har inte haft något ny skov på de elva år sedan han fick diagnosen och mår bättre än han någonsin har gjort säger han. Jag har en stark känsla av att det ligger något i det här med kosten. Jag tycker jag har slarvat en del senaste halvåret och kanske är jag lite tröttare, men kan också bero på att jag slarvat med sömnen. Rent fysiskt och även kognitivt tycker jag kanske jag har fortsatt förbättrats. Återkommer med en halvårsutvärdering snart.
Länk till sajten Overcoming multiple sclerosis i marginalen och här.

4 kommentarer:

  1. Den nya hemsidan ser riktigt bra ut! Jag tror verkligen på den här killen och visst låter han lite vassare nu ;)
    Du får gärna berätta om boken är något att satsa på när du fått den. Har funderat på den men är lite rädd för att den kanske innehåller mycket engelska facktermer som kan vara svåra att förstå?
    Ha en bra dag!
    //Daniel

    SvaraRadera
  2. Hej Daniel,
    Skall försöka skriva om boken.
    Avseende den tidigare boken Taking Cotrol of Multiple Sclerosis tycker jag att den är betydligt lättare än forumet this is MS, där det finns en del av slang som jag tycker kan vara svår. Min engelska är förvisso amerikansk men hör mest till slutet av 50 talet till 70-talet. Jag tycker i bland att jag har svårt att hänga med i viss nutidssvenska också, men George Jelineks språk tyckte jag var enkel och jag tyckte han var bra på att förklara medicinska uttryck och forskningstermer.
    Hälsningar
    Sune

    SvaraRadera
  3. Anonym11:14 fm

    Vet Du om han har någon uppfattning om CCSVI?
    Vore intressant att få veta.

    Mvh
    Tore

    SvaraRadera
  4. Anonym10:23 fm

    Hej Tore,
    George Jelinek har tagit upp CCSVI på sin förra sajt och det finns även en del om det på den nya. Bland annat kan du läsa om ev samband mellan Swanks forskning och Zamboni. http://www.overcomingmultiplesclerosis.org/News-And-Events/Whats-New-Out-There/Detail/Zamboni%27s+CCSVI+theory+backed+up+by+Swank%27s+research/
    Hälsningar
    Sune Ö

    SvaraRadera