Hej och välkommen

Hej och välkommen. Bloggen handlar om livsstilsfrågor och att leva med kronisk sjukdom. Här lämnas inga medicinska råd. De bör ges öga mot öga.




Translate

tisdag, februari 07, 2012

Äthjälpmedel

Jag fick ett tips av Jakob Vendle om ett företag som heter Bestic vars grundare själv har funktionsnedsättning och som konstruerat ett äthjälpmedel att använda om man inte klarar att föra besticket till munnen. Läs på Bestics hemsida. Det ser väldigt smart ut tycker jag.

Målsättningen skriver man att hjälpmedlet skall vara:
  • Bestic ska vara värdig
  • Bestic ska ha en säker funktion
  • Bestic ska vara enkel att använda
Jag tycker att man har lyckats bra. Det är ett hjälpmedel jag själv skulle kunna använda om jag kom i den situationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar