Hej och välkommen

Hej och välkommen. Bloggen handlar om livsstilsfrågor och att leva med kronisk sjukdom. Här lämnas inga medicinska råd. De bör ges öga mot öga.




Translate

torsdag, februari 16, 2012

Om urinvägsinfektioner

Idag handlade manñana unos h¨lsodel om urinvägsinfektioner. Det visade sig att man ett man nu anv¨nder ett vaccin  mot upprepade urinvägsinfektioner (UVI). Kanske är det fortfarande pà prov men det har god effekt sa man. Här finns lite att läsa om vaccin mot UVI.  Det verkar fortfarande vara i sin linda.
 Jag träffade nàgon som undrade varf¨r jag äker till Santa Cruz f¨r att köpa tranb¨rsjuice. Gàr det inte lika bra med kapslar som finns i hälsokostaffärerna och ¨ven pä apoteken. Det tror jag, men jag använder juicen som mältidsdryck pâ morgonen. Dä känns det inte heller som en medicin utan som en del av en h¨lsosam kost.
Pà samma s¨tt förs¨ker jag ta gurkmeja som krydda i ganska riklig mängd. Dà k¨nns det som ett naturligt inslag i kosten. Men det g¨r naturligtvis att ta det som ett tillskott ocksà..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar