Hej och välkommen

Hej och välkommen. Bloggen handlar om livsstilsfrågor och att leva med kronisk sjukdom. Här lämnas inga medicinska råd. De bör ges öga mot öga.




Translate

fredag, april 01, 2011

Om bilen och mobilen

Jag funderar på hur pass säkert det är med att tala i mobilen och köra bil. Att man måste ha delar av uppmärksamheten på annat håll än på bilkörningen är väl ganska klart. Men minskar den uppmärksamhet man har på omgivande trafik om det kommer in ett störande moment. Eller är det att man inte kan använda båda händerna som är störande. Vad tycker du. Jag skriver en enkät om detta och skall  försöka ta reda på vad det handlar om.

Om man har uppmärksamheten riktat åt flera håll, till exempel att titta på blondinen i bilen, prata i automobilen och att titta på trafiken, blir då sämre uppmärksamhet på till ex trafiken?
Min enkät om besvär från fötterna har jag inte skrivit mycket om. Själv försöker jag att påverka dessa obehag med yoga; men hjälper det? Tidigare försökte jag med inclined bed therapy, men det tyckte jag inte hjälpte. Jag har ytterligare en metod på gång men vill inte säga något om den förrän jag provat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar