Hej och välkommen

Hej och välkommen. Bloggen handlar om livsstilsfrågor och att leva med kronisk sjukdom. Här lämnas inga medicinska råd. De bör ges öga mot öga.




Translate

lördag, april 16, 2011

om kost och MS

Boken till vänster är skriven av John Pageler som följde Swanks diet under ett antal år. Först mycket motvilligt.

 Boken finns på nätet här. Den går att läsa med viss möda på svenska med googleöversättning, om man har fantasi och överseende med en del konstigheter. Jag vill inte säga att jag delar alla synpunkter som står där men det är  intressant.

Här finns Dr John McDoughall på en video. Han propagerar också för Swanks kost och har bland annat intervjuat Swank och man kan se en del film med Swank där. Jag har lite svårt för det här, bland annat tar J McDoughall avstånd från medicinering och förnekar att de har någon effekt. Jag skulle inte ha börjat med Swanksliknande diet om jag lyssnat på den här mannen.





Här berättas om den forskningsrapport om uppföljning av patienter som följt Jelineks program. I genomsnitt förbättrades de. Det hjälpte inte alla men i genomsnitt blev en förbättring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar