Hej och välkommen

Hej och välkommen. Bloggen handlar om livsstilsfrågor och att leva med kronisk sjukdom. Här lämnas inga medicinska råd. De bör ges öga mot öga.




Translate

lördag, maj 09, 2009

Du trenger ikke gå till jobb- bare du kommer

är devisen för Telenors rehabiliteringsprogram.


jag undrar om inte jakarandans blåa blommor är något av det vackraste jag ser


På NHR:s hemsida kan man läsa om Pia och hennes MS historia och om företaget Telenors satsning OPEN MIND. Verkar vara ett förhoppningsvis inspirerande projekt, inspirerande så till vida att det kan inspirera andra arbetsgivare till att öppna sina sinnen.
Det hela började i Norge i samband med att en man var med om en trafikolycka och insåg att den kunde helt ha förändrat hans liv, det kanske inte gjorde det men han fick idén till att starta projektet, som syftar till att öppna ett arbetsliv för människor med handikapp. Han kanske drog konsekvensen av olyckan, livet kan förändras mycket plötsligt för var och en av oss. Jag märker att jag egentligen skulle behöva arbeta med den här texten, men jag föreslår att ni går in på NHR:s hemsida och klickar er vidare.
Här är länken till NHR
Här är länken till svenska Open Mind Telenor
Här är länken till norska Open Mind Telenor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar