Hej och välkommen

Hej och välkommen. Bloggen handlar om livsstilsfrågor och att leva med kronisk sjukdom. Här lämnas inga medicinska råd. De bör ges öga mot öga.




Translate

söndag, mars 20, 2011

Vad har Dashiel Hammett och Calzado gemensamt?


Jag har lärt mig en yogaövning som yoga läraren säger skall vara bra för minnet.
Den går ut på att titta omväxlande på hö och vä axel utan att röra på huvudet. Gör man det 25 gånger per dag kommer resultatet säger han.
Det märkliga är att jag hade i några veckor sökt namnet på den amerikanska deckarförfattaren Dashiel Hammet ( Riddarfalken på Malta). En dag när jag gjorde övningen med axeltittandet dök namnet upp.

I går skulle jag försöka komma ihåg två ord innan jag kom hem efter kvällpromenaden. Det ena gick bra men det andra inte. I dag vid övningen kom ordet- Calzado. Tillfälligheter? Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar