Hej och välkommen

Hej och välkommen. Bloggen handlar om livsstilsfrågor och att leva med kronisk sjukdom. Här lämnas inga medicinska råd. De bör ges öga mot öga.




Translate

onsdag, juni 22, 2011

Donera din kropp

Jag har funderat över om jag skulle donera min kropp eller vad som behövs av den till forskning om MS eller annan sjukdom. Skulle du kunna tänka dig det? Det finns vad jag vet inte någon organisation man kan vända sig till om detta. Jag tog kontakt med MS-sällskapet, men de hade ingen sådan verksamhet men däremot finns det på en del orter.

Det kanske är en alltför känslig sak att fråga om. Många MS patienter och andra med kroniska sjukdomar är ganska unga och det kanske är jag som kommit upp i åren som det känns mer angeläget för. Men precis som vid organdonation  efter döden skulle det vara viktigt att bestämma sig ganska tidigt.  Döden kan ju komma när som helst även för den som är fullt frisk och ung.

Jag har gjort en enkät om det i marginalen. Skulle vara intressant att se hur ni ställer er till detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar