Hej och välkommen

Hej och välkommen. Bloggen handlar om livsstilsfrågor och att leva med kronisk sjukdom. Här lämnas inga medicinska råd. De bör ges öga mot öga.




Translate

söndag, november 25, 2012

Undran om socker och restless legs

jag fick en undran i en kommentar om socker och restless legs. Jag visste inte så mycket om det. Om man googlar på frågan tycks det finnas flera med likadana undringar.
Man kan också titta på förra inlägget om intervju med Neal Barnard.
I den videon talar han om samband mellan neuropatisk smärta och socker.
Han rekommendear att man bör använda ris med fibrer i stället för ris, fullkornsprodukter i stället för vitt bröd och fiberrika kolhydrater. Skriver det här eftersom jag inte hittade var kommentaren fanns,

Det som är bra för hjärtat är bra för hjärnan

1 kommentar:

  1. Anonym10:01 em

    Hej Sune
    Jag vet inte om det var min kommentar du syftar på. Jag skrev att jag tycker att jag får känningar i fötterna när jag äter sött. Oftast känns det som att jag förlorar känsel och ibland börjar det pirra något fruktansvärt för att sedan helt försvinna. Har slutat med socker sedan några dagar och tycker att jag redan känner mig bättre. Dumt att uttala sig för snabbt kanske.

    Patrizia

    SvaraRadera